Tuesday, July 14, 2009

What I Do For A Living

Bismillah,

Tengoklah MommyLyna, dia memang cari nahas dengan saya bila dia hantar tag ini. Ntah apa khabar nasi himpit yang sedang saya rebus di atas rumah, disebabkan terbaca kerja yang dia bagi, saya tinggal dapur saya kerja sendiri. Hopefully bergedil saya pun dah siap dapur saya goreng bila saya naik atas nanti...ngeee

Actually saya boleh mengelat tapi saya rasa saya masih orang yang dimaksudkan. Saya adalah sitisifir10 dan siti sifir boleh jadi ada beribu-riban di Malaysia je la kot. Sbb saya adalah seorang sahaja sitisifir yang selalu mintak tisu dalam blog dia, maka saya amiklah tanggungjawab ni dengan penuh saksama. Tiap kali saya amik tag org, saya teringat saya belum amik tag dari ummihanie lagi...hihi...

WHAT I DO FOR A LIVING

I am an optometrist. Apa yang paling saya suka sekali adalah saya tak pernah interview utk dapat kerja ni. Alhamdulillah, peluang kerja tu selalu ada tapi tatau la skang kan.




I'm dealing with EYE


and also their MONEY :D because I have my own optical shop


When my customer walk in, I will bring them to my refraction room and ask them to read this

If they have problem I put this trial lens

Into this trial frame

Almost of the time, if they have refractive error and money they will buy a pair of this...

Selepas dapat duit diorang, saya akan naik atas rumah dan tgk TV atau masak, atau berleter atau bersilat dan lain-lain. Senang bekerja sendiri, jika saya rasa mahu turun dan blogging, saya akan turun atau tidak staff saya akan panggil dan beritahu, "K.Pija, ada customer" barulah saya turun.
Jika ada tempahan, saya akan potong spek yang senang2 dan selebihnya saya pas pada suami ku. Staff saya juga sudah mula edging frame sendiri. Tahniah dan terima kasih untuk Cik Timah. Selain dari cek mata di kedai, hampir setiap Jumaat kami akan buat visit ke sekolah2 atau pejabat kerajaan untuk pemeriksaan mata percuma dan sambutannya setiap kali juga adalah amat menggalakkan.
Saya boleh bawa anak saya ke dalam kedai dan mereka bebas bermain di sini. Memang kadang2 ada customer yang tak selesa tetapi saya tak peduli semua tu. Peratusan orang begini tidak ramai. Saya sayang kerjaya saya sekarang yang mana saya boleh bebas menentukan apa yang saya nak buat dengan yang saya tanak buat.
Memang masih ada kongkongan sbb saya guna sistem francais tapi setakat ini masih terkawal lagi keadaannya. Mmm....dah panjang pulak...tag ini mau pas pada sapakah ye??
To MommyLyna, tenkiu la bg idea utk daku arini...eh apsal ada bau hangit ni ataukah nasi impitku dah rentung????
Comments
0 Comments

0 cool comments:

Post a Comment

Please Leave A Cool Message For Me ;) Peace!!!