Tuesday, July 28, 2009

Saya, Somi Saya & Belog Saya :)


Bismillah,

Saya bukan orang yang turut sama nak berebut hadiah Bizkizz dengan 6 orang yang buat entry bersama tajuk di atas. Ini adalah untuk menyahut seruan sahabat blogger saya si Mama Mencah. Saya selalu tertanya2 adakah suami dia akan sentap dengan apa yang dia tulis dalam blognya itu. Memang kelakar tapi saya selalu rasa risau bila baca..ha ha...Soalan2 saya seblom ni pernah dia jawab namun jawapannya dalam entry itu adalah lebih detail dan saya happy, MamaMencah hanya berleter secara online, tidak pada kehidupan hakikatnya.

Lalu, saya mengutip soalan2 dalam blognya dan jawab dalam versi saya :

  • Suami saya baca blog saya tak? Baca. Sebab blog ini akan dibuka selama mana saya buka kedai. Saya rasa dia hanya baca apa yang isteri dia tulis bukan untuk tujuan apa2 tetapi mahu tahu apakah yang isterinya membebel dengan menggunakan jari sahaja.
  • Adakah dia rasa sentap dengan apa yang saya tulis pasal dia? Tak pasti. Saya biasanya memilih jalan selamat untuk mengatakan sesuatu tentang suami saya di blog ini. Saya mungkin malu jika dia blog kan kelaku saya yang malas lipat kain, malas basuh pinggan dll kelemahan atau kesilapan saya jadi saya tidak memulakannya dahulu. Kalau betul ada benda yang tak kena, saya akan bagitau direct. Dia pun sama... Saya harap dia tak rasa sentap dengan apa yang saya tulis...
  • Suami saya support saya blogging tak? Saya tidak disuruh dan tidak pula dilarang menulis blog ini. Dahulu, saya memilih jalan ini untuk menjadi manusia yang berguna kepada manusia lain. Lalu, suami saya ada berkata, tak perlulah buat topik yang berat2 mcm politik dll supaya orang terus rasa nak baca. Namun adakala saya rasa down bila apa yang saya tulis, saya berhenti melakukannya sebagai contoh saya tulis supaya semua orang baca Quran setiap pagi tapi saya sendiri tidak melakukannya. Malah pernah pun saya disablekan semua entry saya setelah saya rasa saya bersalahan dengan apa yang saya tulis (MamaMencah pun noticed tentang kehilangan entry2 saya kan?) Hidup ni jangan diharapkan kita tidak didatangi cubaan. Cubaan itu akan sentiasa ada dan ia tidak datng dari pihak luar. Adakala, suami kita yang akan membuat kesalahan, ada masa lain pula dari orang luar, ada masa anak2 pula yang buat hal dan kita sendiri tidak terkecuali dari melakukan kesilapan.
  • Ipar-duai sebelah suami baca tak blog ni? Mungkin. Semua mereka mengetahui tentang kewujudan blog saya cumanya saya tidak menerima komen dari mereka. Alhamdulillah setakat ini tak ada apa yang mereka argue dengan apa yang saya tulis dan saya harap hubungan baik ini berlangsung selamanya.
Mmm...K.An, kira OK lah ek apa yang saya tulis...tanak ketinggalan sama dalam menjawab soklan2 k.An itteww...saya sangat suka baca blog Mencah malah setiap kali k.An update, saya akan cerita pada suami saya dan dia mula tersengih2...he he...juga didoakan nak Mencah cepat sihat. Aminnn...
Comments
0 Comments

0 cool comments:

Post a Comment

Please Leave A Cool Message For Me ;) Peace!!!