Tuesday, March 01, 2011

Halau Kesedihan Jauh-Jauh

Bismillah,

Kalau ada yang taktau lagi saya sebenarnya baru pulang dari negara orang. Sedang dalam proses pemulihan selera makan, pemulihan emosi sbb tinggal telefon dan dalam proses get back on track.

Banyak ni nak kena kejar. Sebab tepon tu hilang 2 hari bangun pagi lewat dan Asmaa' tak sarapan ke sekolah! Dan saya juga tak memasak sebab memang tak tergagah nak buat apa2 pun. Badan2 sangat letih marathon di negara orang yang bermusim sejuk. Hidung berdarah di sana. Tak masuk lagi kes telinga tak dengar sebelah.

Ahmadi yang saya bawa bersama demam. Kesian hero saya. Rasa ringan dah dukung dia. Semoga Ahmadi cepat sihat. Aritu masa tertinggal tepon, saya tengok Ahmadi betul2....nasib baik saya tinggal tepon bukan tinggal Ahmadi dalam teksi tu! Suami saya pun cukup baik dengan tidak memberi tekanan atas perangai buruk saya. Dia berbunyi sekejap saja tapi tak berlarutan sampai masam muka. Maka apa lagi yang saya perlu sedihkan??

Pagi ni saya bangun terasa seperti ada semangat sedikit. Walaupun rasa malas dah nak pegang tepon tapi mana mungkin pula tak ada telefon. Saya ada banyak urusan di sana sini yang perlu pemantauan dari saya. Jadi, jika ada kesempatan kejap lagi nak ke Kota Bharu utk amik simkad. Saya akan gunakan nombor saya yang lama tapi kepada kawan2, maaflah....saya hanya hafal beberapa nombor saja sebelum ni.

OKlah...takmo sedih2 takmo malas2...ALLAH dah bg sedikit kesihatan pagi ni! Saya tidak mahu lengah mempergunakannya!!

Tekan butang kongsi di bawah untuk share dengan yang lain ye :)

5 comments:

  1. Semoga segera sembuh Siti... saya pn walopn cuma pergi ke sabah. kdg2 tu xdpt terima cuaca. padahal malaysia jugak tu. nak2 airnya. mmg xtahan kulit. naik nnt rashes. lain tmpt lain keadaannya kan. apa pun besh lagi tempat sendiri :)

    ReplyDelete
  2. semoga semangat yang hilang tu pulih yer...

    nanti boleh update cerita2 dari luar negara :)

    contest dah jalan :)

    jgn lupa war2kan yer..

    http://www.elissmie.com/2011/02/contest-pencarian-si-cilik-bergaya.html

    ReplyDelete
  3. semoga siti cepat sihat....

    ReplyDelete
  4. moga kebah dgn segera..
    senyum ckit pija..ha..kan sweet tu..

    ReplyDelete
  5. tu lah saya pun banyak pengalaman mengembara di luar negara tapi tetap Malaysia the best.

    ReplyDelete

Please Leave A Cool Message For Me ;) Peace!!!