Monday, July 04, 2011

Saya Anak Sedara Bertuah

Bismillah,

Saya ada seorang pakcik. Eh..pak sedara tu ramai tapi yang dipanggil pakcik ada seorang saja. Pakcik saya itu duduk di KL area Selayang. Dia dulu adalah seorang chef di hotel tuttttttttttt...tapi selepas hotel tu buat rebranding, mereka telah memberhentikan pekerja2 lama. Lalu sekarang pakcik saya buat kerja lain dah la.

Sepanjang perkahwinan dia, dia hanya memasak di hotel saja. Kata makcik, dia rela amik kunci motor, keluar beli air botol dari masak air kat rumah. Kata anak dia pula, sepanjang hayat mereka, hari saya pergi ke rumah mereka itu adalah kali ketiga dia memasak. Pertama mi goreng, kedua telur goreng dan ketiga chicken chop....



Malaih aih nak decorate2 pasai kalau masuk mcm ni keluaq 'serupa tu' jugak ekekeke... Mmg layan la bekas tangan chef ni buat. Kata makcik, hang la anak sedara yang bertuah sbb dapat makan air tangan pakcik.. Tapi bukan saya sorang. Ada adik saya dan tgh malam lepas org lain tidur, seorang lagi sepupu kami datang. Entry ni lebih kurang nak bg seppupu2 kami yang lain especially cik dla dan kakaknya frust menonggeng aje :P


 

3 comments:

  1. ni masakan ape ?

    ReplyDelete
  2. ape tu kak?!
    mc chicken chop jer?
    ke lamb chop?

    ReplyDelete
  3. Chicken chop eheheh...

    ReplyDelete

Please Leave A Cool Message For Me ;) Peace!!!