Thursday, November 26, 2009

Window Shopping Bertukar Menjadi Shopping Sakan



Bismillah,

Jika suami ku membaca entry ini pastu dia akan meraup2 kepalanya yang berambut nipis itu. Bukan salah saya ye rambut dia nipis. Dia yang nipiskan masa nak berbekam beberapa minggu lalu. Bila mintak nak tangkap gambar, he refused. Well actually dia OK tapi takleh letak dalam blog :P. Huh...kalau saya tau dia tanak kasi, baik saya tangkap senyap2 dan letak senyap2 aje gambar tu...hehehehe...

Sebenarnya gambar ini dah lama. Sebelum zaman kejatuhan ekonomi bulan November ini. Ketika itu, saya boleh mengumpul banyak duit RM 10. RM50?? Semuanya saya bayar hutang dan bank in ke dalam akaun company. Tinggalla belen2 duit RM 10. Hihihi... Saya pun bukan jenis orang yang suka window shopping. Sebabnya saya akan menguap dua minit sekali. Jadi, kalau nak shopping saya akan tulis dulu apa yang saya nak beli.

Hari itu, selesai aja beli barang dapur (maklumla macik kuat masak :P) saya lihat jam dan perasan, 'Owh masih awal lagi. Masih ada 'me time'. Lalu saya pusing stereng menuju ke kedai RM 2 dan D.I.Y di sini. Hasilnya semua ini ku rembat...


Kertas keras dan kertas A4 berwarna untuk bajet buat kraf la kunun... :P

Pensil kaler ni kalau saya singgah aje ke kedai ini atau Long Wan saya mesti beli bukan sebab apa, nak buat stok kanak2...24 batang RM3.80 aje

Yang ni RM 10 aje. Saje suruh diorang nganga depan monitor komputer. So that umi boleh sapu sampah, tido dan lain2... :P Actually ini untuk membiasakan diorang dengan English...buat masa ni syaa sedang menunggu mcm mana caranya k.Hanz ajar anak2 nya English....

Buku ni rasanya RM 2-3 sahaja. Dalamnya ada simple2 kraf just untuk membuka minda mereka supaya boleh menghasilkan sesuatu dari sesuatu...

Bahan asas untuk buat kraf

Yang ni kertas origami dengan pelekat bergambar. Actually dah bajet untuk buat sesuatu tapi tinggal nk tunggu masa yang sesuai untuk buat bersama.

Pensil ini juga untuk stok, diorang ni rajin mengasah bakat pensil.


Dalam tak sedar boleh terbeli 2 kali Mingguan Wanita!! Tu lah beli aje tapi tak baca...
Sedangkan yang dicari dalam majalah tu hanyalah resepi nan secebis ini :P


Yang ni saje nak tayang, saya beli masa kerja di Kota Bharu dulu. Ada aje edisi yang seperti ini saya akan beli sedangkan masa tu Asmaa' kecik lagi. Tapi sampai skang satu kraf pun tak terbuat. Sila boo saya beramai2...hihihihi

*Saya dah bgtau kan sampai hujung bulan ni anda kene layan gambar saya yang tak semenggah ni aje?? :P
Comments
0 Comments

0 cool comments:

Post a Comment

Please Leave A Cool Message For Me ;) Peace!!!