Wednesday, January 05, 2011

Abg Pergi Sekolah, Adik Dpt Manfaat

Bismillah,

Arini saya buat karipap sardin. sardin tu saya masak sendiri tau. Saya rebus ikan sardin (buang kepala) dgn cuka dan air lama2. Kemudian masukkan bawang dgn tomato yg sgt byk yg tlh diblender.

Jgnlah mintak bukti sbb bukti karipap saya adlh sgt mensadidkan. Kalau saya ada cikgu buat karipap, mmg boleh nangis cikgu karipap saya tgk betapa failnya saya nk buat doh apatah lagi nk dandankan bibir karipap tu hukhuk.


Saya susah payah buat sardin sendiri adlh disbbkan tidak mahu mendedahkan anak2 dgn makanan terproses. Ini adalah galakan dr suami saya juga. Kalau dia tak potpet2 saya pun senng2 masak sardin tiap hari..kekeke

Lepas tu saya buat laksa utk arini tp laksanya takbeli lg. Selebihnya semua dah ada dan tinggal nk blender segala isi dan kemudiannya tulang. Saja masak laksa arini sbb t'tgk majalah rasa.

Anak2 saya selain Asmaa' tak pergi sekolah lagi. Tapi saya sekolahkan mereka cukup2 di rumah. Hehehe.. insya Allah tghari ni sy nk call teacher mereka yg ajar anak2 saya hafal surah yasin aritu mcm mana cara dia mengajar. Sayang rasanya tak sambung hafalan mereka.

Saya dok perati2 Arwa ni. Walaupun dia tak pergi sekolah lagi, tp kebanyakan doa dia dah hafal. Saya rasa dia hanya m'dgr kakak dan abg2nya baca. Tadi kami sama2 nyanyi doa khatam quran an saya biar dia lead. Kemudian nk masuk toilet dia baca doa masuk tandas. Doa tidur doa makan tu biasalah. Baca fatihah dan azan juga dia boleh. Azan tu dia dgr dr komputer.

Memang span btllah anak dara saya yg tu. Jadi saya patut mula dari sekarang utk kembangkan potensi dia. Dan Ahmadi juga! Kesian anak saya yang dulu2 kene tinggal kt org.

*Kepada mereka yg tinggalkan komen tenkiu ailebyu. Susah nk jwb melainkan korg komen di fb saya.huhuhu..

*anis! pasal ECE awak boleh belajar dr watie GBOB dan pasal kaedah m'baca tu sila rujuk laman web readnetwork

Kalian, jom sambung silaturrahim di Twitter dan Facebook  saya :))
Comments
0 Comments

0 cool comments:

Post a Comment

Please Leave A Cool Message For Me ;) Peace!!!