Monday, January 10, 2011

Review Subject Esok Bersama Anak-Anak

Bismillah,

Anak2 saya belum ada kerja sekolah lagi. Smlm ada Asmaa' bawa blk 2 ms yg diwarnakan tak habis dan cikgunya belum tandakan lagi. Jadi saya suruh dia perabis warna gambar tu saja.

Smlm kami ke Kota Bharu, pergi Mydin dan semua anak kami bawa. Saya borong alat tulis setahun siap dgn kaler pensil sekali. Tujuan pegi tu nak cari kasut sekolah RM4.80 sepasang tp harganya dah naik RM 12.

Usamah dan Uwaiys kene pakai kasut sekolah di sekolah mereka. Usamah dah dapat uniformnya. Seluar pendek lak tu. Dia mmg sgt xselesa kalau pakai seluar pendek sbb tiap kali pakai mesti dia tarik seluar tu kasi labuh. Bak kata abah dia, biar nampak bontot,jgn nampak lutut..hahaha

Melalut lak..sebab gi Mydin tu la sampai tak sempat nak review subject esok. Subject esok utk Asmaa'  tu boleh tahanlah sikit saya boleh ajar dan saya tak ajar dia sorang. Bila buka buku tu mmg semua ada dan saya ajar sama rata je.

Tapi bila buka buku Usamah dan Uwaiys saya selak sampai muka surat belakang sekali pun saya rasa saya tatau nak ajarkan mereka apa..waa.. ni cabaran besar yg saya terpaksa hadapi dlm m'bantu anak2 saya score di sekolah cina mereka.

Nampak gaya saya kene belajar tulisan dan bahasa mereka atau mereka kena berusaha lebih utk diri mereka sendiri..oh..cabarannya!

Kalian, jom sambung silaturrahim di Twitter dan Facebook saya :))

1 comment:

  1. Salam pijah,
    adik akak pun sekolah kan anak dia kat sekolah cina.. sebab takut anak dia ketinggalan dalam pelajaran sebab pandai cakap mandarin, dia upah seorang guru cina untuk ajar tuition mandarin kat anak dia.. now dah darjah dua, mandarin dia lagi bagus dari b.malaysia.

    ReplyDelete

Please Leave A Cool Message For Me ;) Peace!!!