Friday, April 02, 2010

My 7-week-old Ahmadi


Bismillah,

Musti ada yang sound, apsal berita terkini hiburan sensasi dari Asmaa', Usamah, Uwaiys, Arwa sudah jarang keluar :P Balik2 Ahmadi. Ini adalah kerana pada peringkat umur Ahmadi selalu menunjukkan perubahan2 yang mendadak. Minggu ini dan minggu depan saja sudah lain. Dari segi perkembangan mahupun paras kehenseman beliau.

Jadi di minggu ini, inilah dia perkembangan pacik Ahmadi :

  • Tangan terawang2 dan menggenggam erat - kenmain lagi dia skang bermain dengan tangan sendiri. Dia nampak mcm sebok nak mendakap. Bila nak menyusu lagi la...walaupun dah lena, dia still secukup rasa je tarik baju umi. Sangat kuat plak tu so kalau uminya nak bangun, dia pun terjaga sama sebab terasa tangan dia kene bukak. Yang paling best sekali kalau dia dapat rambut, sempat la berair mata seblom boleh lepaskan semula...huhu
  • Sudah mula belajar - kadang2 nampak dia termenung seolah2 sedang memikirkan sesuatu. Menurut kajian, budak di bawah 3 bulan,otaknya berkembang sebanyak 5 cm. Maka sudah sampai saatnya mengajar dia apa yang patut diajar mcm objek2 pada flashcard, menyanyi, bertepuk atau apa2 lah..
  • Matanya dah mula keep track - kalau seblom ni agak slow sikit, kali ni nampak lebih lancar matanya bergerak ke kiri ke kanan. Paling best adalah berlawan mata dengan Ahmadi, rasa mcm ada sesuatu mengalir dengan damainya bila berlawanan mata dengan dia.
Baru2 ni saya terdengar lagu Menatap Matamu - mcm best je kalau ada background lagu ni time menatap mata Ahmadi :P OVER!!!

Aril - Menatap Matamu Sungguh indahnya hari berlalu Menunggu kasih tambatan hati Ingin rasanya selalu berbagi Bersamanya kala suatu nanti Andaikan kau jadi milikku Selaluku nyanyikan lagu rindu Andaikan kau dan aku bersatu Dunia ini berseri selalu Ku ingin dirimu dekat dihatiku Berdua kita kan raih bahagia Ku ingin dirimu turut merasa Rasa rindu untuk menatap matamu Menatap matamu Bagaikan bintang nun jauh di sana Terangi malam yang semakin gelap Jika kau sudi menemaniku Takkanku lepas walau sedetik pun Andainya kau jadi milikku Selaluku nyanyikan lagu rindu Andaikan kau dan aku bersatu Dunia ini berseri selalu Ku ingin dirimu dekat dihatiku Berdua kita kan raih bahagia Ku ingin dirimu turut merasa Rasa rindu 'tuk menatap matamu Ku ingin dirimu dekat dihatiku Berdua kita kan raih bahagia Ku ingin dirimu turut merasa Rasa rindu 'tuk menatap matamu Andaikan kau jadi milikku Selaluku nyanyikan lagu rindu Andaikan kau dan aku bersatu Dunia ini berseri selalu Ku ingin dirimu dekat dihatiku Berdua kita kan raih bahagia Ku ingin dirimu turut merasa Rasa rindu 'tuk menatap matamu


Sekian..melaporkan dari Parit Buntaq


6 comments:

  1. laporan diterima over. hehehe

    ReplyDelete
  2. ahmadi...terpana seketika kalau tatap mata dia nih!...hehehe

    ReplyDelete
  3. ala tome tome ahmadi...mata bolattt

    dah 7 weeks dah ek..cepatnyaaaaaaaaa masa berlalu

    ReplyDelete
  4. K.Nur, hehehe...

    Izan, sekali tgk mesti nak lagi..yum yumm

    k.Hanis, tu lah sekejap aje rasa dah besar...tadi angkat dia dari kete naik atas sudah rasa berat...haih..

    ReplyDelete
  5. hehehe....comel dia mcm anak sumi...eh silap..hahahaha anak kak siti...

    seronok kan dpt lihat anak membesar dpn mata..
    kcil senang jaga..dh besar..siap ko! hahahaha

    Sumijelly.com

    ReplyDelete
  6. huh memang...kecik2 senang jaga..sudah besar haihhh.... :P

    ReplyDelete

Please Leave A Cool Message For Me ;) Peace!!!