Wednesday, August 24, 2011

Kunang-Kunang

Bismillah,
* Jemput tengok keluaran terbaru buku dan majalah ilmiah di sini.

Kunang-kunang adalah salah satu makhluk ciptaan ALLAH yang cantikkan? Kisahnya si kunang-kunang ni yang lebih ilmiah boleh dibaca di Wiki ni. Teringin sekali rasanya hendak menyinggah ke Kg Kuantan di Kuala Selangor yang dikatakan ada banyak kunang-kunang berkeliaran di waktu malam.

Sesiapa yang nak tau cerita pasal kunang-kunang secara lebihnya boleh baca entry ini :


Ini adalah kunang-kunang yang sesat masuk ke rumah. Anak-anak saya memang berani pegang serangga tak macam uminya :P Kalau ia tak membahayakan tak apa. Yang saya paniknya diorang suka main dengan lebah juga.



Ketika mengkaji dunia makhluk hidup, akan kita temukan contoh-contoh amat menakjubkan tentang "teknologi". Dalam tubuh seekor serangga mungil atau pada permukaan suatu tumbuhan terdapat perangkat mengejutkan yang dirancang dengan kecermatan luar biasa. Semua ini menunjukkan bahwa terdapat "perancangan" sempurna pada tubuh makhluk hidup. Mustahil rancangan ini tiba-tiba saja terbentuk dengan sendirinya tanpa sengaja diciptakan, dengan kata lain muncul menjadi ada "secara kebetulan" sebagaimana dinyatakan oleh teori evolusi Darwin. Jelaslah bahwa makhluk hidup ini diciptakan oleh Pencipta yang memiliki kekuasaan atas seluruh alam kehidupan.

2 comments:

  1. anak sy dengan semut pon takut..hehe

    ReplyDelete
  2. anak akak pantang jumpa kelip2, kelam kabut nak tangkap masuk botol

    ReplyDelete

Please Leave A Cool Message For Me ;) Peace!!!