Friday, June 05, 2009

Libang-Libu


Bismillah,


Ntahle nape..ini ari rasa mcm satu mcm. Ada ke perkataan libang libu wujud kengkawan? Tak pedulilah ye, ada ke tak. Saya tgk Asmaa' pun serupa.


Sepagi ini dia melukis bermacam2 gambar dan dia warnakan. Apa yang luar biasa? Sebab dia lukis satu buku yang hampir 60 ke 80 ms. Semalam saya dah bagitau dia abah, Usamah & Uwaiys nak balik rumah tokku. Saya bgtau dia yang dia akan teman saya di sini. Tapi dia nampak happy tapi saya tau sbnrnya dia nak ikut sama.


Mcm mana lak saya boleh agak mcm tu? Sbb dia sekejap2 asyik tanya semula, nape kita tak balik sekali? Huhu...umi dah lama terasa sangat nak balik sbb rasa mcm dah lama tak makan masakan sana. Ha ha...melampau tak umi mu ini? Ade ke balik sana nak makan masakan mertua. Keh keh...Tapi byk protokol terpaksa umi lalui.


Skang tgh musim bajet. Kalau umi pergi, umi kene panggil K.Rohaiza cute untuk ganti umi. Kalau umi panggil dia, bermaksud umi kene sediakan bajetnya. Selain itu, lens kebanyakannya akan kene hantar kilang potong. Bila kilang potong, umi juga kene sediakan bajetnya. Jika umi pergi juga, banyak tempahan akan delay dan bila delay, pastilah duit lambat masuk.


Mungkin juga kerana abah tinggalkan kami 'orang2 perempuan' di sini yang membuatkan saya rasa begini. Alhamdulillah juga buka kedai pagi tadi ada org datang buat dan ambil spek. Kalau tak, ntah apa la yang nak mengubat hati saya ini.


Ntah mcm mana rasa tak kena tadi, saya sorang2 pegi makan kat kedai belakang. Terdengar bunyi macam orang mengorat tu. Berdecit2 bunyinya. Saya malas la nk tgk sbb kang orang kata saya perasan pulak. Rupa2nya yang menghasilkan bunyi itu adalah seorang India. Yang gilanya, dia tgh tayang 'loceng' dia.


AAAaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa............saya rasa mi kari yang saya makan ni bertukar jadi ulat gonggok. Sungguh meloyakan untuk dimakan. Serius korang saya belum nampak loceng dia itu tapi saya dah rasa geli. Tiba2 datang sorang pakcik yang macho buat2 gaya nak bantai dia. Ha ha....saya sebenarnya paling takut utk tgk keganasan di depan mata saya tapi tadi saya rasa saya akan bertepuk2 kalau dia kene bantai.


Tapi lepas tu saya makan aje mi tu mcm takde apa2 yang berlaku. Sape2 pun tak perasan yang saya perasan orang gila itu. Tapi nak menelan mi tu sangatlah hazabnya, sampai lepas makan saya duduk punyalah lama sbb rasa nak muntah. Mujur terjumpa customer dan dia duduk semeja layan saya sembang. tapi bila tgk mi kari dia sampai saya sekali lagi nak muntah.


Abang, cepatlah balik ek. Ada orang tak senang hati ni tak tengok muka abang yang cute. Huhuuuu...Uwaiys dgn Usamah kerap2 la nangis cari umi bg abah tensi. Kih kih...
Comments
0 Comments

0 cool comments:

Post a Comment

Please Leave A Cool Message For Me ;) Peace!!!