Saturday, April 23, 2011

Nite @ 7

Bismillah,

Sekarang cuaca sangat panas di Kelantan ni. Saya tatau lah di tempat lain tapi bunyi khabarnya di KL dan Johor hujan. Panasnya cuaca kat sini bagaimanapun tak mengganggu apa2 pun jadual saya melainkan saya lebih rajin mandi. Kalau dulu saya tak suka peluh-peluh, sekarang saya suka tutup kipas dan biarkan diri berpeluh sebab kalau tak buat cara ni memang peluh saya tak keluar.

Kalau beberapa bulan lepas, pukul 7 dah gelap sangat time Maghrib macam gambar di bawah ni tapi sekarang dah 730 barulah gelap sikit. Sama jugak macam Subuh, cepat je cerahnya sampai tiap2 ari rasa lewat hantar Asmaa' ke sekolah sbb selalu hantar dia gelap lagi tapi skang kalau hantar dah cerah dah.


Dua gambar ni adalah ketika pukul 7 mlm bbrp bulan lepas..

Seronok gantung baju sekarang, tak sampai 2 jam jemur pun semua baju dah kering dan dah boleh diangkat. Jadi, tidak ada baju yang terperam sebelum dapat disidai. Alhamdulillah walau dengan apa jua cuaca sekalipun kalau kita pandai memanfaatkannya maka kita akan jadi hamba yang bersyukur :)

*Saya bahagia, anda bagaimana??

 

1 comment:

  1. kat tempat akak pun cuaca panas, sronok aje bab nak sidai kain, nak melipat lak yg malas, haru sungguh

    ReplyDelete

Please Leave A Cool Message For Me ;) Peace!!!