Saturday, April 23, 2011

Pucuk Jenerih Penuh Satu Kereta

Bismillah,

Saya start makan pucuk jenerih selepas kawin dengan suami saya. Memandangkan orang di sebelah Pantai Timur adalah sangat kaya dengan makanan, maka saya rasa sangat seronok. Kalau tak kawin dengan suami saya ni, memang saya tak kenal nasi ulam budu dan ntah macam-macam jenis masakan lagi.

Duduk di Pasir Putih dikelilingi kawan-kawan suami saya dan saudara maranya, rezeki kami boleh tahan murah. Ada je yang senang-senang bagi ikanlah, itu lah ini lah... Alhamdulillah. Dan di bawah adalah gambar pucuk jenerih penuh satu kereta. Makanlah sampai lebam :))





Suami saya bawa dari rumah sahabatnya ke Masjid Pasir Putih. Sekejap saja pucuk jenerih tu habis. Saya cukup suka makan pucuk jenerih ni cicah budu yang diletakkan durian. Maka rasa kelat-kelatnya sungguh sedap sekali untuk dinikmati.

**Kelisa ku itu banyak sekali jasanya. Bawa kambing 3-4 ekor pernah apatah lagi serba mak neka ayam itik yang lain. Walaupun dah berpuluh-puluh surat lawyer sampai kerana nak memilikinya tapi kira puas hatilah. Sabarlah Pija sehingga bayarannya dapat dihabiskan. Selepas dapat bayar penuh Kelisa dan AD Resort itu, saya takde nak risau apa2 lagi melainkan kedai saya saja ;)

 

9 comments:

  1. pucuk jenerih mmg sedap. kalo kat kg, makan nasi ramai2 pucuk jenerih satu talam...hahha...sambil makan sambil berlawak.."dah macam kambing rasanya"...

    ReplyDelete
  2. huhuhu....a'ah la kalau setalam mmg boleh mengembek :P

    ReplyDelete
  3. k.su, try jgn tak try...cari durian dgn budu sama...mmg kaw wa cakap lu :P

    k.Nur, alhamdulillah...sudah tertulis semua tu :))

    ReplyDelete
  4. salam. macam mana ye nak kenal pokok ni ye. kalo ada gambar yg lebih dekat bleh share. safwan.ikan@gmail.com tq

    ReplyDelete
  5. salam. macam mana ye nak kenal pokok ni ye. kalo ada gambar yg lebih dekat bleh share. safwan.ikan@gmail.com tq

    ReplyDelete
  6. salam. macam mana ye nak kenal pokok ni ye. kalo ada gambar yg lebih dekat bleh share. safwan.ikan@gmail.com tq

    ReplyDelete
  7. kat kebun ayah saya di kuala krai byk jgk pokok jeneris ni..mmg sedap makan pucuk ulam dgn budu sskali balik kmpg..

    ReplyDelete

Please Leave A Cool Message For Me ;) Peace!!!