Monday, April 11, 2011

Pancake Roselle

Bismillah,

Disebabkan sekarang saya berada jauh dari rumah sendiri maka ilham nak menulis lebih-lebih pun tak ada. Walaupun begitu, mujurlah saya dah upload gambar2 basi saya siap2 dalam setiap entry so saya boleh gunakan ini untuk lepaskan gian membelog.

Korang selalu sediakan apa untuk anak-anak ke sekolah pagi2? Saya buat macam-macam benda jugak tapi kadang2 ada yang terpaksa beli juga. Tambah pula semenjak banyak berjalan jauh ni, saya jadi takde mood nak pergi pasar.

Anak2 saya kalau saya buat bubur, Usamah suka makan tapi yang lain tak berapa. So, kalau buat bubur Usamah sorang saja yang sudi bawa ke sekolah. Tapi lain pula kalau buat pancake. Buat pancake aka lempeng ni  memang senang tapi yang tak senangnya adalah intinya atau penambah seleranya. Yang paling mudah sekali adalah susu pekat.

Tapi bila datang mood saya, saya buat inti roselle, buat inti nanas (ala2 jem tat nanas), buat sri kaya dan kadang2 sapu madu juga. Disebabkan di rumah ni, kami tak digalakkan makan makanan yang ada pengawet so semuanya kena handmade lah.



Di lain kali saya akan share tentang tepung. Kepala rasa berdenyut nak menulis panjang-panjang. Sesiapa yang berada di Johor, datanglah di tempat di mana saya berada...

 

1 comment:

  1. Syok la baca citer psl dok kg ni.Mcm2 leh buat, boleh tanam pokok, ternak binatang...pastu leh dpt hasil utk jual & mkn anak beranak tanpa kena bli.Mmg baguih sungguh...

    ReplyDelete

Please Leave A Cool Message For Me ;) Peace!!!