Monday, January 17, 2011

Bila Rindu

Bismillah,

Sekarang ni tgh melayan Arwa..baru sdh bg dia sebotol susu dan dia sdg tunjuk majalah Barbie kakaknya. Dia tunjukkan saya iklan barang2 Barbie dan suruh saya pilih saya nk yg mana.

Saya tunjuk hidung dia dan kata, "Umi nk yg ni!". "Umi pilih lah yang tat butu ni, semua tantik"..amoih, mcm macik katalog Cosway plak guna ayat gitu!

Sambil tu sdg t'igt abah saya. Hari ni dia ada temujanji di Hospital Penang. Dia sgt bKpuas hati dgn treaatment di situ. Saya seronok dgr tp lg seronok andai dia tak ada apa2 penyakit.

Macam yg adik saya post kt wall FB dia smlm, katanya dia rindu mau dgr bunyi motor abah lagi. Tak sempat lama, air mata saya pun b'linang. Sgt t'igt bunyi dia seret pintu rumah mcm saja2 bg kuat sbb xnak kasi sy tido pagi.

Kemudian saya rindu bila dia cakap loghat Kelate dgn anak2 saya. Pdhal anak saya ckp bahasa standard je. Rindu dia panggil Uwaiys utk tidur dan garu belakang dia sampai budak tu terlena sbb syok.

Tadi, saya rebus telur separuh masak 2 biji..bubuh kicap sikit dan minum dgn air milo. Feeling2 mcm saya darjah 6 dulu,inilah sarapan saya sblm naik motor abah hantar ke sekolah..

Saya kalau boleh mahu temankan dia ke hospital. Suami saya tahu benar rindu saya ni tp b'ulangkali saya fikir anak2 saya yg baru melangkah ke sekolah baru semuanya.

Benar bagai dikata mak saya, kami dlm fasa sedih tp tidaklah sehingga memakan diri. Kata mak, sedikit kebahagiaan sudah mencukupi :(

Kalian, jom sambung silaturrahim di Twitter dan Facebook saya :))

1 comment:

  1. ye betul.. ade sedikit bahagia pun kite dah happy,. sekurang kurang nyer kite masih ada ayah dan mak untuk kite berkongsi kasih. biar pun ayah sakit, tapi the feeling that he is there with us, i rasa dah cukup membahagiakan..

    ReplyDelete

Please Leave A Cool Message For Me ;) Peace!!!