Wednesday, January 12, 2011

Mereka OK Di Sekolah Baru

Bismillah,

Huh..saya sebenarnya sangat x ada mood. Terasa nak keluar beli coklat dan makan sorang2 atas kereta. Beberapa perkara tlh b'laku arini. Yang paling m'buatkan saya runsing adalah abah saya masuk wad di hosp Penang.

Sbg anak, saya rasa adlh tidak patut jika saya tidak balik. Sebaik saja saya tau abah kene masuk wad slps check up tu, saya terus call. Kebetulannya saya sakit tekak so suara saya bunyi mcm nangis lah kot.

Abah terus kata, "Hang jangan risau, aku OK.. depa nak cek saja sbb darah kotor sikit mungkin disebabkan..bla bla bla". Berulangkali dia kata jangan risau sampai saya betul2 nangis sampai xboleh nk keluar sepatah kata pun!

Tadi suami saya call abah pun dia pesan suruh bgtau saya yg dia OK. Saya sekali lg nk nangis sbb saya rasa saya tak cukup puas hati tak  tgk sendiri keadaan abah. Saat ni saya dah rasa duduk jauh dr mak abah akan sebabkan kecelaruan yg susah nak diceritakan.

No wonder, kebykan org tua2 takmau anak dia kawen dgn org jauh! So, sape yg b'kenan dgn anak2 hamba, pastikan korang adlh org yg paling jauh pun 2 marhalah dari rumah kami nnt..kekekeke..

Oh ya..saja nk bgtau Asmaa' OK di sekolahnya. So far dia takde mengadu yang pelik2 melainkan ada budak laki yg suka pijak kaki orang. Usamah dan Uwaiys pun OK. Walaupun xselesa dgn seluar pendek, tp setiap kali balik dr sekolah Usamah akan ajar kami vocab baru.

Uwaiys pulak menolak kalau nak pimpin dia ke pintu kelas. Katanya, "Uwaiys tau lah kelas Uwaiys kat mana!". Kami sekarang ni akan hantar makanan setiap kali rehat. Bimbang mereka makan makanan orang lain saja.

Tapi bukan Muslim saja dtg bawa makanan, ramai nyonya2 dan apek pun bawa makanan utk anak juga. Tidak susah tukarkan mereka sekolah. Saya bgtau Usamah & Uwaiys yg mereka akan jadi lebih HEBAT jika pandai berbahasa Cina.

Disebabkan mereka suka dgn perkataan hebat tu, maka tak ada sebarang tangisan pun walaupun mereka tukar persekitaran soleh solehah kepada persekitaran lain. Jadi, kami pastikan di rumah mereka masih terdidik dalam bi'ah soleh solehah. Doakan kami dan tolong doakan abah saya. Dia tak pernah kene tahan wad sepanjang
30 thn sy hidup ni.

Kalian, jom sambung silaturrahim di Twitter dan Facebook saya :))

4 comments:

  1. 2 marhalah dari rumah mana tu? rumah mok tok budak2 ni dekat jer dgn rumah pasir puteh tu.. huhuhu
    moga abah pija cepat sembuh!

    ReplyDelete
  2. suami pija org mana?

    ReplyDelete
  3. Semoga Abah Pijah cepat sembuh. Wah skolah cina yer??? Bagus tu

    ReplyDelete
  4. Anonymous7:58 PM

    la.. br tahu ruponyo Pija oghe klate... salae kenalae lah..

    ReplyDelete

Please Leave A Cool Message For Me ;) Peace!!!