Wednesday, May 25, 2011

Keikhlasan

Bismillah,


Saya dengar quote di atas dari radio IKIM. Rupanya seronok dengar radio pagi-pagi hari. Sambil memasak, sambil menyedarkan diri. Sebab tu kalau nak hantar anak ke sekolah, saya suka naik Kelisa saya sebab dengan Kelisa tu, siaran IKIM akan kedengaran lebih jelas. Saya tak pasti, tapi saya rasa bila kita ikhlas, kita akan lebih seronok. Walaupun kadangkala apa yang kita lakukan tu tak ada makna bagi orang lain, tapi kita tetap rasa seronok kerana kita tahu ALLAH sentiasa tahu.

Saya search perkataan keikhlasan dalam FB saya, dan hasilnya saya dapat dari orang2 di bawah. Bacalah dan nilai dari sudut anda pula. Cuma saya nak bgtau bahawa saya suka apa yang ditulis oleh Prof Muhaya. Dari semasa saya belajar dulu lagi, bicaranya begitu menusuk ke kalbu. Saya rasa saya lebih memahami apa itu keikhlasan dari seorang 'pakar mata'.





Semoga ada sedikit manfaat yang kalian dapati dengan membaca berkenaan ini hari ini :))


 

3 comments:

  1. IKIM..
    aku rajin dengar petang2 dlm keta sbb org tua maik aku blik keje.
    lama dah tinggal radio2 lain.
    lagipun,maghrib2..tazkirah kat IKIM tu ler tmpt aku nimba ilmu.
    ate nak ke masjid payoh sekali,dan arapkan kelas ngaji tghari jerlah smeinggu sekali.
    tapi,berbalik soal ikhlas ni kak..
    selalunya,bila kita selalu ikhlas,kita sering berehsan tanpa kita sedar.

    ReplyDelete
  2. bagus IKIM ni.....banyak ilmu...

    ReplyDelete

Please Leave A Cool Message For Me ;) Peace!!!