Sunday, May 15, 2011

Motherboard Komputer Pulak Rosak

Bismillah,

Sebenarnya cerita komputer saya adalah cerita yang panjang. Kadangkala, kita teringin nak membantu kaum kita t'utamanya yang 'nampak layu'. Saya tak bermaksud nak menjatuhkan perniagaan sesiapa tapi pelanggan kan selalu nakkan yang terbaik?

Setelah diberitakan komputer saya hanya rosak VGA card atau ntah ape namanya, saya rasa legalah sbb casnya pun hanya RM 60 saja. Kata org tu, sbnrnya komputer saya dah siap 3-4 hari sebelumnya tapi sbb tertukar tuan, maka ter delay juga kesampaian komputer tu kepada saya.

Malangnya bila dah sampai ke tangan saya, komputer tu langsung x hidup. Hangin tak? Dah la makan masa seminggu, dapat2 komputer tak hidup pulak? So, saya call tuan kedai dan bgtau komputer x hidup.. Dia kata dia nk datang rumah so saya bg landmark rumah saya dah.

Malangnya, hari Jumaat mlm Sabtu baru dia call tu pun dah kul 10 nak dtg rumah. Wow! Hebat tu kerja sampai kul 10 mlm. Tp suami saya tak ada di rumah dan sy pun dah sedikit fed up dgn servis mereka jadi hasilnya Sabtu tu saya hantar ke kedai yang sy biasa pergi di Jerteh.

Hari Ahad kedai di Jerteh tu call dan bgtau motherboard rosak dan kos nak repair adalah RM240. Jadi, suami sy decide nak kumpul duit dulu sblm beli komputer sekenhen yg lain aje. Nnt hard disk yg di komputer lama bole dipasang pada komputer yg baru kami beli itu.

Mm.. Saya dah malas nak ngamuk sbb bukan adat saya pun ngamuk2 ni.. Sy terkilan saya tak dapat nak buat keputusan utk giveaway saya yang terbaru ni. Saya mohon maaf sbb komputer pun rosak pada masa yg tak betul tp sy percaya, Allah jadikan sesuatu kejadian tu sentiasa ada hikmahnya.

Itu je lah nak bgtau..kpd para peserta, sabar ye.. Saya tak lupa janji saya dan kepada penaja saya yang comel2 itu, sabaq noooo..hukhuk

 

1 comment:

  1. setiap yg berlaku tu mesti ada hikmahnya..sabar yer kak

    ReplyDelete

Please Leave A Cool Message For Me ;) Peace!!!