Saturday, May 21, 2011

Nanny 911 Sampai Pasir Putih :P

Bismillah,

Nanny 911 bukan fenomena baru lagi kan di kalangan ibu2 dan bapa2 sekelian kan? Saya pernah dua kali dah cerita tentang siri ini dalam dua entry saya iaitu entry ini dan entry ini. Sebenarnya, kalau memang kita ada kesempatan, cubalah duduk dan layan cerita ini walaupun sekejap. Untuk musim ni, siri ini ditayangkan di ntv7 pada setiap malam Rabu jam 830 pm.

Bukan sahaja kami ibu bapa suka tapi anak2 pun tengok sama dan kita akan sama2 baiki kesalahan masing2. Bagi diri saya sendiri, masalah saya adalah GARANG. Taktau la mai mana perangai ni sbb at first saya tengok suami saya yang garang tapi bila anak semakin ramai, saya pulak ambil perangai tu. Kadang2 suami sound juga dengan mulut muncung, "Umi garang sangat".

Padahal selalunya yang kena marah adalah anak2 dan apa yang saya marah adalah perkara yang sama yang saya marah setiap hari. Sehari dua sebelum ni saya ada cuba berubah diam2 tapi bila Asmaa' tak sihat, saya jadi naik marah semula. Apa yang saya perhatikan, mereka lebih nampak saya marah dan tak tegur pun hari yang saya tidak marah *sigh*.

Walaupun saya garang, alhamdulillah, anak2 tidaklah macam anak2 yang dalam siri tu. Hohoho..kalau dapat anak macam dalam TV tu mmg boleh pitam. Selalunya saya akan rasa syukur sbb at least suami saya tak duduk saja blkg surat khabar sambil dengar saya bising sorang2 tapi dia akan melibatkan diri. Satu yang saya suka adalah, apa yang saya marah, dia akan marah juga dan begitulah sebaliknya.

Walaupun baru beberapa kali tengok cerita ni, tapi impak dia memang besar. Saya ada juga cari di Youtube dan kalau ada masa memang saya hadap tengok juga. Banyak lagi yang perlu saya betulkan dalam diri saya dan keluarga. Harapannya Nanny 911 jadi rujukan tapi yang utamanya adalah berpegang pada ajaran Islam dari AlQuran & Assunnah :))



 

4 comments:

  1. x tahu pulak kina ada citerr best. nak try cari kat you tube la.

    tq sharing!

    ReplyDelete
  2. jolo tu kak, bgaus nanny 911 dgn supernanny. bnyk kito buleh betulkan dlm diri kita as a parent

    ReplyDelete
  3. sy peminat setia nanny 911. yang sebelum ni pun tak pernah miss tengok. suka nanny deb.

    ReplyDelete
  4. Mama Adam... 1st tau sbb tgk kat K.Ros, kalau tak tak tau jugak...

    Yatie, betul3x

    Xana...saya pun minat Nanny Deb

    ReplyDelete

Please Leave A Cool Message For Me ;) Peace!!!