Wednesday, May 11, 2011

Bengang Komputer Tak Siap Lagi!

Bismillah,

Saya sll percaya, kalau kita cerewet mmg kita susah nak dapat kepuasan. Jadi saya suka untuk bertolak ansur walau apa pun keadaannya. Dan bila berkata tentang sesuatu, biarpun bg sesetgh org itu, benda tu tak lawa, tp bg saya benda tu adalah just nice.

Ah..ntah apa2 saya merapik. Sejak dua menjak ni saya ada isu pengguna. Saya cerita satu dululah, pasal komputer saya ni. Saya sebenarnya pernah bawa servis malah rasanya kalau bawa mana2 komputer pergi repair pun memang xkan masa lama macam ni.

Kenapa saya sibuk sangat pasal komputer? Saya selalu berhubungan dengan kedai saya di P.Buntar dgn cara ni. Ia adalah untuk menjimatkan kos. Memang henpon sy ni pun still bole buka internet tp ada dokumen yg saya tak boleh update di fesbuk. Dan ini merimaskan saya.

Lalu untuk tunjukkan saya perlu komputer tu dengan kadar segera, saya call tuan kedai dan bgtau saya nak cepat. Dia bgtau komputer saya komputer lama so mmg akan ambil masa lama. Saya tanya dia berapa lama, dia kata dia tak bole nak bgtau..apakah??

Kemudian berselang sehari saya call dan dia bgtau,"Sori kak, kito banyak main luar sekarang ni.. Meme kito tak duduk kedai mano.. Kito telepon staff kito suruh buat gotu goni.." Ok..itu kan bunyi spt komputer saya ada di kedai tp barangkali kurang kepakaran nak repair komputer kan? Sy kata OK tp saya nak dgn kadar segera.

Alih2 hari ni bila saya bgtau nak amik komputer tu tghari ni, dia bgtau ada di Gua Musang. Tak ke rasa tertipu? Satu je yang buat saya tak naik suara adalah kerana nada suara tuan tu, masih cukup rendah tapi dia terlalu banyak alasan.

Jd, saya bukan nak ajar. Mungkin kedai saya juga ada mcm masalah nak handle dengan kasteme. Tapi saya sll pesan dgn staff saya kalau kasteme tak puas hati, rendahkan diri dengan minta maaf. Mcm kita terlupa nk proceed order, bgtau terus terang saya silap sbb saya betul2 terlupa nak order kan. Saya minta maaf sangat..

Sy nakkan sangat komputer tu satunya sbb adik saya ada di sini dan biasalah baru dpt result so mcm2 urusan dia perlu selesaikan dengan internet. Plus, urusan saya yang tak sudah2 tu sah2 la takleh berenggang dgn internet. Ntah la.. Saya bengang tapi mujur juga saya tak pandai mengamuk...
 

3 comments:

  1. salam...

    mujur la org tu dpt customer macam ni. kalau tak, memang dah kena sembur dah tu.. :)

    sabar je lah ya. tensen.

    ReplyDelete
  2. sabar benyak yer sis..

    try hntr kedai lah x leh ker?

    ReplyDelete
  3. erm tu la, kalu xleh buat ko teru sterang la kak deh..ni mace2 alase la pulop dio bui

    ReplyDelete

Please Leave A Cool Message For Me ;) Peace!!!