Saturday, November 14, 2009

Pensil Mewarna Buat Anakanda

Bismillah,

Ini sebenarnya sengaja nak tunjuk pensil kaler yang saya beli. Dahulu saya suka beli set ini. Tetapi selalu yang menjadi pilihan saya untuk dibelikan kepada mereka adalah kaler yang ada 24 btg dgn harga RM 3.50.

Kelebihan set ini adalah ia mempunyai pelbagai benda di dalamnya seperti krayon, kaler magic, kapur, clay, pensil, pemadam, gunting plastik dll. Tapi saya tak kluarkan semuanya. Boleh habis sekejap aje kalau keluarkan semuanya serentak. Saya catu juga benda ni. Kadang2 time Asmaa' & Usamah pegi sekolah, saya akan keluarkan 2-3 batang crayon untuk Arwa & Uwaiys. Kemudian bagi kertas dengan gambar yang perlu dua kaler aja. Selalu pun kalau ada sesi ini umi diorang yang lebih2 mewarna. Apa nak harap dari budak setahun lebih mewarna kan??

Sekalipun saya keluarkan pensil warna yang satu kotak 24 batang itu, saya tetap tak keluarkan semuanya juga. Saya akan amik secekak dan bagi. Bukan apa, budak2 ni kalau dia tidak mewarna, mereka akan sepahkan atau main baling2. Itu yang kadang2 rasa tak tahan. Kembang kempis hidung tahan nak marah sebab kalau kira setahun tu, bajet untuk kaler mereka ni rasa2 banyak jugak...

Yang set banyak2 itu selalu dikirim dari mak saya. Dia ada keahlian Cosway dan saya hanya beli kalau saya perasan harganya murah. Yang kotak biru tu rasanya lebih kurang RM 10 aje. Yang kotak besar itu pun takdelah mahal pun. Mmm...mereka ni memang saya tak belikan yang mahal-mahal. Sekadar mampu aja tapi yang saya suka tu bila mereka lukis macam2.

Lepas je melukis, semua bawak tunjuk kat kami. Suruh kami puji2 dan kalau kami kata lawa, diorang akan suruh lekat ke dinding. Huhu....mural pun dah penuh merata. Arwa yang kecik pun suka lukis ntah apa2 dan datang tunjuk...





Comments
0 Comments

0 cool comments:

Post a Comment

Please Leave A Cool Message For Me ;) Peace!!!