Friday, June 10, 2011

Ajar Anak : Apakah Fungsi Akar Pokok?

Bismillah,

Saya dah berada di Pasir Putih semula. Cumanya hari ni nak memasak pun tak lepas sbb banyak barang dapur tak ada dan yang paling best adelah kad bank ada kat suami. Dia pulak pergi ke KB utk menghadiri kursus penternakan lebah madu (saya yang pandai2 bg nama kursus tu...harap maklum :P).

Tapi rumah ni ada makanan. Suami saya yang patah tangan tu supkan kepala angsa (ngeri tak???) dengan gulaikan bahagian lain. So, saya tinggal nak masak nasik saja. Plus pagi ni adik ipar saya ajak makan nasik lemak. Mmm..jawabnya sampai ke petanglah saya bertapa di sana sbb ade ramai berkumpul.

Uwaiys ni sebenarnya tak siap kerja sekolah lagi. Harini nampak gaya kena lanyak dia sikit untuk buat kerja sekolah tu. Selepas ni saya mesti mulakan Iqra' dgn Bacalah Anakku sbb Usamah dan Asmaa' dah boleh membaca BM dan BI. Iqra' pun mereka dah banyak dah lepas.

Dalam cuti ni pun saya dah beli berbelas juga CD belajar Bahasa Mandarin. So, insya ALLAH akan dipasang satu persatu kemudian. Suami saya dah tak kasi dah beli CD English sbb dah overload. Saya masih mengidam CD Brillkids (Little Math dgn Mandarin) Macik Watie itu tapi belum terkumpul ongkosnya. Ntah bila lah ek? Dah la tu duit buku yg saya order dr over the sea pun tak bayar lagi..waaaaaa......

OKlah...di sebabkan ipar saya baik hati ajak gi makan, saya pun tanak lengah2 lagi. Saya memang tak tolak punya kalau diajak makan. Saya tinggalkan kalian dengan gambar di bawah serta sepatah dua perkongsian saya. Dunia ini luas...ilmu pula lebih luas dari dunia yg kita hanya nampak dengan mata. Semoga perkongsian ini bermanfaat :)

Ini jg satu topik yg menarik utk bincang dgn anak di ptg hari.bgtau mrk knp pokok mangga xblh dicabut dgn mudah b'banding kangkung.baru mereka tahu knp sesuatu pkk perlu disiram dan yg lainnya tidak.sy juga tunjukkan telaga dimana air dtg dr dlm tanah kpd mrk :)


 
Comments
0 Comments

0 cool comments:

Post a Comment

Please Leave A Cool Message For Me ;) Peace!!!