Friday, June 03, 2011

Minuman Febret Korang??

Bismillah,

Kering sangat kot idea ni sampai pasal minuman febret pun nak ajak sembang :P Sekarang ni minuman ruji (istilah yang pandai2 sitisifir guna) kami air teh. Pagi2 lagi saya kena bancuh sejag besar air teh untuk sarapan dan bekal ke sekolah untuk 3 orang kanak2 tu. Kalau dibekalkan air masak jadi sikit je dia minum so, pagi2 kira bagi canlah diorang minum air manis.

Teringat masa zaman saya kecil, saya bawak bekal air masak saje lah kot. Air manis saya beli dari kantin tapi untuk anak2 saya ni saya tak galakkan minum air kantin sbb bimbang dia tak masak airnya. Kemudian kalau mak abah ajak makan kat kedai, selalu order air gas. Kalau dulu air kegemaran saya adelah air jenama Mirinda kaler hijau dan kalau tak pusing2 dengan air gas Honey Dew.

Tapi anak2 saya ni diorang tak minat air gas sebab kata diorang air gas tu air pedas. Lagipun abah diorang memang kawal anak2 dari minum air yang mcm tu. Jadi pusing2 pun air teh je lah. Milo (air koko) ni tak minum sbb boikot sepasal, pasal kedua diorang ni mcm suka nak muntah kalau minum air koko ni. Tapi kat rumah saya ada beli air Radix Koko atau E-man Coco utk ganti Milo tu sbb kadang2 pagi2 saya tak sempat nak makan, saya bancuh yang tu se mug. Jadilah buat lapik perut sbb selalunya dah hantar Usamah dengan Uwaiys kul 830 a.m baru sempat nak sarapan.

Ingat tak saya cerita pasal air jambu batu aritu?? Sekarang ni air jambu tu dah berwarna hijau pucuk pisang dah. Bermana diorang dah letak pewarna padanya. Jadi, setakat aritu jelah kami beli air jambu. Nak buat sendiri rasa macam malas nak blender. Aritu beli jambu 4 biji RM 5 pun tak termakan sampai last2 sedekah kat itik je. Lebih baik beli mempelam, lagi sedap makan.

Alamak...topik dah ke laut dah... dari minuman pi masuk cerita buah pulak. Jadi, sampai takat tu je lah... Niyang Sitisifir Merapik untuk arini :P


 

5 comments:

  1. ohooo... dulu aku bawak ayaq teh o... senang dibancuh dan tahan lama. ehehe.

    baru aku ingat, hang ngan arip la yg ajaq aku minum ayaq ijau tu. perut aku asainya bersih lagi suci jd ijau sebab ampa la...

    arip panggil ayaq pisang... huh...

    ReplyDelete
  2. uik...aku ajaq hang ka?? arip kot yg bawak ajaran sesat ni kat kita :P

    **erk, arip tak baca kan blog aku...kekeke...dia tu pengutuk org nombot satu

    ReplyDelete
  3. kopi susu, milo, teh tarik, bandung soda...ehhh byk le plak peberet nya kn...

    ReplyDelete
  4. salam..tekak sy mmg x bole terima air yg rsnye pelik2. air paling 'masyuuuukkk' ialah air kenduri kawen: air sirap! he3

    ReplyDelete
  5. kat ofis pagi2 mmg minum neslo panas, kat rumah biasanya buat teh o ataupun milo.. air gas mmg xsuka..

    ReplyDelete

Please Leave A Cool Message For Me ;) Peace!!!