Friday, August 12, 2011

Ibu Sihat Anak Riang

Bismillah,


Bercinta sikit nak masuk contest ni walaupun 'keteringinan' saya masuk contest ni adalah meruap-ruap sebab idea banyak my dear husband bagi. Sebab satunya, tak nampak lagi orang lain masuk. Macam contest anjuran Dunia Susu Ibu aritu, saya nak masuk lewat sikit sbb macam selalu nak perati dulu apa orang lain buat. Takut kang kita terlanggar skema aje. Sudahnya saya jadi peserta pertama jugak :P.

So, kali ni saya nak jadi perintis lagilah jugak. Kiranya mungkin entry saya akan menjadi penanda aras kepada peserta lain (kalau mereka datang dan bacalah). Ni juga salah satu cara nak tarik trafik, kalau kita jadi antara orang pertama memang ramai yang akan masuk jengah blog kita insya ALLAH (tapi Nuffnang pun dah kedekut nak kasi BE, so buat pe nak kejar trafik kan? :P).

Oh ye... siapa yang nak masuk, pastikan tidak lebih dari 500 patah perkataan. Saya sebenarnya ada banyak benda nak potpet tapi ada limitlah pulak. Kalau syarat penyertaannya 'tidak kurang dari 500 patah perkataan' insya ALLAH senanglah sikit nak buat :P Kalu nak tau berapa words dah buat, kopipes masuk dalam words hehehe...

Entry contest saya bermula di sini :
*********************************************************************
Saya menjaga kesihatan diri saya dengan memberi penekanan lebih kepada perkara di bawah. Kesemua yang saya senaraikan di bawah sangat menjadi amalan saya dan saya tidak mulakannya dengan mudah. Mendapatkan kefahaman dalam kehidupan yang saya rasa sihat ini, adalah mudah tetapi untuk mengamalkannya, ia bagaikan memaksa diri melakukan satu perkara yang perlu tetapi tidak diminati.



Di sebalik setiap link ada 1001 cerita yang tersendiri. Insya ALLAH semua isi dari apa yang saya tulis di atas menjadi amalan saya. Biarlah ada yang melihat kami tidak ada apa-apa kerana hakikatnya nikmat sihat dan rasa bahagia memang tidak terbeli dengan jumlah wang sebanyak mana sekalipun. 

*Berpeluh nak limitkan 500 patah perkataan
*Takleh letak byk gambo lah pulak...abis berterabur tau karangan ai
*Dari pagi sampai ke petang saya buat entry ni... dekat 12 jam jugak ni :P
*********************************************************************
“Post ini adalah untuk penyertaan Contest Ibu Sihat Anak Riang ini dianjurkan oleh Kakyong Ibu3A, dan hadiah-hadiah yang ingin saya menangi ditaja oleh Islamic Books for Kids , SNUUS ~ Where Beauty,Health and Fashion collideDe’Chantique butik dan Take me Home

“Saya berminat untuk memiliki buku My Quran Friends Storybook, Asmaul Husna For Kids dan Cinderella; An Islamic Tale dari FB Islamic Books for Kids sekiranya terpilih sebagai pemenang”

     

Saya jemput kawan saya yang ini untuk turut masuk contest ini :
Yatie Chomeyl Mek Kelate
Ayu Bonzer Tokey Kek
Umi Hanie Cantek

Saya yakin mereka hidup dengan gaya hidup sihat dan pasti mahu berkongsi sesuatu juga :))


* Jemput tengok keluaran terbaru buku dan majalah ilmiah di sini

4 comments:

  1. perintis yer kak pija ... well done ;)

    best umah ada laman nk brcucuk tanam , umah kami ni kena tanam dlm pasu jer ...

    apa pun thanx sudi tag teman yer ...teman cube nnti bile idea insyaAllah

    ReplyDelete
  2. best!
    like!
    tahniah!

    p/s:thniah kak menang contest DSI! ;)

    ReplyDelete
  3. salam singgah pija...

    ni kakyong baru nak menyemak ni... wah wah... suka suka suka sangat dgn n3 nih.. sangat2 komprehensif...

    mau peserta lain pun berpeluh nak buat n3 utk contest ni..

    ReplyDelete
  4. best ni! bukan sekadar menulis..tp praktik sekali..

    ReplyDelete

Please Leave A Cool Message For Me ;) Peace!!!